Cupping massage

Cuppingmassage med elpumpe

Cuppingmassage øger blodcirkulationen, opløser spændinger og renser bindevævet for affaldsstoffer. Behandlingen er særligt velegnet til spændinger i nakke og ryg, knæproblemer, slidgigt, kredsløbsproblemer, ødemer og cellulite.

Der påsættes en glas- eller silicone cup på huden, hvorved der skabes et undertryk. Cupping har været brugt i mange år, men med den nye pumpe bliver cupping mere effektiv, det er bindevævet der masseres, dvs. blodcirkulationen forbedres, spændinger opløses og bindevævet bliver renset for affaldsstoffer.

Moderne cupping foregår ved at en elektrisk pumpe laver et konstant undertryk, som kan bruges både til cuppingmassage og til stationær cupping. Moderne cupping gør det muligt at lave interval-cupping og det er let at styre trykket, når man arbejder med el-pumpe.

Behandlingen er som udgangspunkt smertefri, men når der er syre bundet til vævet, gør det ondt. Man kan i nogle tilfælde risikere at få blå mærker, hvis det sker, er det ganske ufarligt, og de forsvinder hurtigt igen. Det anbefales, så vidt muligt, at få en-to behandlinger om uge i starten i de første par uger, derefter kan der gå længere mellem hver behandling.

Hvad bruger man cupping til?

Cupping kan bruges til en lang række problemer og lidelser. Man bruger det oftest til at rense bindevævet for affaldsstoffer. Når affaldsstoffer og syre er bundet til vævet giver det stagnationer, som kan lede til smerter og ubalancer.
Hvilke symptomer kan cupping have en gavnlig effekt på?

• Appelsinhud / Cellulite
  • Væskeophobninger/Hævelser
  • Tunge ben
  • Menstruationsproblemer & smerter
  • Hudproblemer
  • Stivhed i kroppen
  • Hovedpine
  • Migræne
  • Svimmelhed
  • Træthed
  • Slidgigt
  • Smerter i bevægeapparatet, som lænd, knæ, hofter,skuldre m.m.

Kosmetisk Cupping

Cupping kan bruges kosmetisk både på krop og i ansigtet, hvad enten det er et farveløst og mat ansigt, der mangler kulør eller der er kommet fine linjer og rynker, eller om det er appelsinhud og buler på lår og baller. Cupping giver smuk og blød hud, da det, udover at rense bindevævet, skaber en utrolig cirkulation og tilfører ilt og næring til hud, muskler og bindevæv. Behandlingen er suveren til at slippe af med cellulitis/appelsinhud, særligt i kombination med kostomlægning og motion. Det er meget vigtigt at drikke rigeligt vand efter behandlingen.

Hvordan foregår behandlingen?

Behandlingen foregår på en briks, og man klædes af hvor sugekopperne skal bruges. Det er en god ide at tage noget undertøj på, som tåler at komme i kontakt med olie. Huden mættes i olie, forud for at sugekopperne sættes på. På min klinik bruges primært moderne cupping, både stationære- og massage kopper, men det afhænger helt af problematikken, og hvordan jeg vælger at arbejde med den.

Book online her